Exploring the nexus between health promotion and occupational therapy: Synergies and similarities

    loading  Checking for direct PDF access through Ovid

Abstract

Background.

The similarities between health promotion and occupational therapy have been recognized. Both are based on perspectives that share a goal of enabling individuals and populations to improve control over their health. Consequently, it is logical that the principles of health promotion complement the practice of occupational therapy.

Purpose.

This paper highlights the affinity between occupational therapy and health promotion, and discusses ways in which health promotion principles can be incorporated into occupational therapy practice.

Key Issues.

Some Canadian occupational therapists may be unaware of the current discourse in health promotion and, thus, may not be incorporating its principles into practice. Steps are warranted to expand the current knowledge and practice of therapists to include health promotion, with specific attention to providing services for the population.

Implications.

Incorporating health promotion principles into occupational therapy perspectives will facilitate the implementation of the domains of practice within the occupational therapy profile. This paper highlights how the principles of health promotion can impact practice at the individual and community level.

Description.

Les similarités entre la promotion de la santé et l’ergothérapie ont été reconnues. En effet, la promotion de la santé et l’ergothérapie sont basées sur des perspectives ayant le même but, soit celui d’aider les individus et les populations à avoir une meilleure emprise sur leur santé. Par conséquent, il est logique que les principes de la promotion de la santé soient complémentaires à la pratique de l’ergothérapie.

But.

Cet article met en relief les affinités entre l’ergothérapie et la promotion de la santé et discute des façons d’incorporer les principes de la promotion de la santé dans la pratique de l’ergothérapie.

Questions clés.

Certains ergothérapeutes canadiens ne sont peut-être pas au courant du discours actuel sur la promotion de la santé et n’incorporent peut-être pas ses principes dans la pratique. Des mesures doivent être prises pour rehausser les connaissances actuelles et la pratique des ergothérapeutes, en vue d’incorporer la promotion de la santé et d’accorder une attention spécifique à la prestation de services à la population.

Conséquences.

L’incorporation des principes de la promotion de la santé dans les perspectives ergothérapiques facilitera la mise en œuvre des champs d’intervention définis dans le profil de l’ergothérapie. Cet article met en relief les différentes façons dont les principes de la promotion de la santé peuvent influer sur la pratique, à l’échelle de l’individu et de la communauté.

Related Topics

    loading  Loading Related Articles