The use of restraint in the treatment of paediatric dental patients: old and new insights


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Abstract

SummaryObjectiveThis article reviews aspects of the restraint strategies in paediatric dentistry that have been reviewed in recent years and point out those strategies that remain controversial as well as questionable.MethodsStudies that evaluated demographic and cultural factors that influence dentists' use of restraint, discussion of the rationale behind the use of restraint, the role of parents, informed consent, use of restraints at the undergraduate and at the postgraduate level, and some ethical questions were selected.ConclusionsPractice location, caries prevalence, and the educational backgrounds of the dentist played a role in the selection of behavioural strategies. Use of these techniques varied depending on the age of the dentist and the dental school from which the dentist had graduated. Parents are one leg of the child/dentist/parent triangle and therefore have a role to play in the determination of treatment strategies. Dentists must select techniques that help to instil a positive dental attitude in the child by performing treatment effectively and efficiently. Dentists must inform parents of all aspects of the applied strategy and must have their approval.RésuméL'article passe en revue les aspects des stratégies de contrainte physique en dentisterie pédiatrique qui ont été revus ces dernières années et met en évidence ces stratégies qui restent sujets de discussion et de controverse. Les études ayant évalué les facteurs démographiques et culturels qui influencent l'utilisation par le dentiste de la contrainte physique, la discussion sur la réflexion concernant son utilisation, le rôle des parents, le consentement éclairé, l'utilisation de la cette contrainte en second et troisième cycles d'enseignement, et quelques questions d'ordre éthique ont été sélectionnés.Le lieu d'exercice, la prévalence de la carie et l'arrière-plan éducationnel du dentiste jouent un rôle dans le choix des stratégies comportementales. L'utilisation de ces techniques diffère selon l'âge du dentiste et la faculté dentaire dont il est issu. Les parents sont l'un des éléments du triangle enfant/dentiste/parents, et jouent donc un rôle dans la détermination des stratégies thérapeutiques.Les dentistes doivent sélectionner les techniques permettant de réaliser efficacement le traitement et d'instaurer une attitude positive vis-à-vis des soins dentaires. Les dentistes doivent informer les parents de tous les aspects de la stratégie choisie et obtenir leur consentement.ZusammenfassungDieser Artikel untersucht die Aspekte des Festhaltens der Patienten in der Kinderzahnheilkunde. Diejenigen Strategien, die in Übersichten der letzten Jahre kontrovers oder fragwürdig geblieben sind, werden besonders hervorgehoben. Es wurden Studien zu folgenden Schwerpunkten herausgesucht: Der Einfluss von kulturellen oder demographischen Faktoren auf die Indikationsstellung von Festhalten durch den Zahnarzt, Diskussion von Konzepten, die dem Festhalten zugrunde liegen, Die Rolle der Eltern, Aufklärung und Einwilligung, Verwendung von Festhalten in unterschiedlichen Ausbildungsstufen sowie schließlich einige ethische Fragen.Die Lage einer Praxis, die Kariesprävalenz und die Ausbildung eines Zahnarztes spielen eine Rolle bei der Anwendung von Strategien der Behandlungsführung. Weiterhin eine Rolle spielen das Alter des Behandlers und die Ausbildungsstätte, an welcher der Abschluss erworben wurde. Die Eltern sind ein Teil des Dreiecks Kind/Zahnarzt/Eltern, daher spielen sie eine wichtige Rolle bei der Festlegung der Behandlungsstrategien.Zahnärzte müssen Techniken auswählen, welche eine effektive und effiziente Behandlung Behandlung des Kindes ermöglichen, und die sich vorteilhaft auf die Einstellung zur Zahnmedizin auswirken. Die Eltern müssen von den Zahnärzten über alle Aspekte der gewählten Strategie aufgeklärt werden und ihre Einwilligung erteilen.ResumenEl artículo revisa aspectos de las estrategias de restricción en odontopediatría que han sido revisadas recientemente y señalan aquellas estrategias que siguen controvertidas y cuestionables. Se han seleccionado estudios que han evaluado factores demográficos y culturales que influyen en el uso de la restricción en el odontólogo, la discusión sobre las razones de la restricción, el papel de los padres, el informe consentido, el uso de la restricción en el nivel pregraduado y en el postgraduado y algunas cuestiones éticas.La localización de la práctica, la prevalencia de caries y la base educativa del dentista intervienen en la selección de las estrategias de comportamiento. El uso de estas técnicas variaban con la edad del dentista y con la escuela de odontología en que el dentista se había graduado. Los padres son un lado del triángulo niño/dentista/padre, por tanto tienen un papel a jugar en la determinación de las estrategias de tratamiento.Los odontólogos deben seleccionar técnicas que ayuden a realizar el tratamiento de forma efectiva y eficaz para el niño e inculcar una actitud dental positiva. Los odontólogos deben informar a los padres de todos los aspectos de la estrategia aplicada y obtener su aprobación.

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