The Care Triangle: Determining the Gaps in the Management of Atopic Dermatitis

    loading  Checking for direct PDF access through Ovid

Abstract

Background:

Atopic dermatitis (AD) is a chronic, relapsing, intensely pruritic dermatosis that usually affects infants, children, and young adults. The treatment of AD entails an individualized regimen that depends on the age of the patient, the stage and variety of lesions present, the sites and extent of involvement, the presence of infection, and the previous response to treatment.

Objectives:

To identify the evidence surrounding potential strategies for closing these gaps—ultimately improving the quality of care, the care process itself, and patient outcomes—and to encourage discussions that help develop tools to bridge the gap between suggested therapy and what is done by the patient.

Methods:

Review of the literature including searches onPubMed CentralandMedlineand in seminal dermatology texts.

Results:

There are several disconnections between the evidence-based guidelines in the management of AD, what the individual dermatologist recommends, and what the patient does.

Conclusion:

Applying the concept of the care triangle requires a balance of evidence-based medicine, the physician's experiences and the patient's needs and expectations in the decisions surrounding appropriate management of the disease.

Contexte:

La dermatite atopique (DA) est une dermatose chronique, récidivante, fortement prurigineuse, qui touche les nourrissons, les enfants, et les jeunes adultes. Le traitement de la DA appelle un plan de soins individualisé, établi en fonction de l'âge du patient; du type de lésions, de leur stade, de leur siège, et de leur étendue; de la présence d'infection; et de la réaction à des traitements antérieurs.

Objectifs:

L'étude visait à trouver des données probantes sur des stratégies qui permettraient de colmater les lacunes—et d'améliorer par le fait même la qualité des soins, le processus de soins lui-même, ainsi que les résultats cliniques—et à susciter des discussions sur l'élaboration d'outils qui combleraient le fossé entre les traitements suggérés et les actions des patients.

Méthode:

L'étude consistait en un examen de la documentation, notamment en des recherches dans les bases de donnéesPubMed CentraletMedlineet dans des textes de fond en dermatologie.

Résultats:

Il existe plusieurs écarts entre les lignes directrices fondées sur des données probantes en ce qui concerne la prise en charge de la DA, les recommandations des dermatologues pris individuellement, et les actions des patients.

Conclusion:

L'application du concept du triangle de soins exige un équilibre entre la médecine fondée sur des données probantes, l'expérience des médecins et les besoins, et les espérances des patients dans le processus de décision concernant la prise en charge de la maladie.

Related Topics

    loading  Loading Related Articles